onsdag 22 oktober 2008

I dont regrent anything, i'm happy that it end up like this

Kvällstankar. Inte har jag gått och lagt mig ännu, har suttit och msnat med Ellen och kommit fram till några vettiga saker. Måste bara få skriva att det var väldigt skönt att springa av sig idag, bara få lyssna på bra musik och vara i sin egna lilla värld!

Back to Ellen.. jag brukar ofta ge råd åt henne när det gäller hennes kille, eller föredetta. Ja, vi ska nu inte gå in på hur dom ha det. Samtidigt som jag hjälper henne har jag fått lyssna på 3 andra tjejkompisars killproblem. Jag tycker det är väldigt roligt att få hjälpa till och försöka stötta dom. Det var först idag tanken slog mig när jag och Oet började rensa våra smyckeslådor, brev från X, bilder på mig o mitt X, fotoramar med mitt X, det bara låg och skräpade där. Okej, det kan vara väldigt roligt att ha kvar när man är äldre, så man har något att titta tillbaka på. Sakerna från mitt första X så har jag kastat allt! Då menar jag verkligen allt. För längesedan sa mamma: Visst hade du de här sängkläderna när du var tillsammans med X? Jag: Jo.. Mamma: Dom kastar vi DIREKT! Jag har iaf bättre minne av mitt senaste X så jag kan iaf låta alla foton, brev och såna saker ligga och skräpa i förrådet. Nu har jag ersatt mina låder med något mycket bättre, smycken.

Fast det var egentligen inte det jag ville säga, men det var här tankarna började väckas till liv. Sen började jag snacka med Ellen då och vi kom fram att det är nog bäst för mig att ta ett "känslo-uppehåll" eller vad man ska säga, vet inte riktigt hur jag ska förklara för er vad jag menar. Men fokusera lite på mig själv ett tag. Bara sådär i några månader, ett år kanske.
Direkt efter jag och mitt X gjort slut så började jag hålla på med en annan kille, ett väldigt bra tidsfördriv. Vi höll på typ 6 månader fram och tillbaka, jag kunde inte bestämma mig om jag ville bli tillsammans med honom, om jag var kär eller inte och sådär. Han var verkligen den där typiska ersättningskillen, tyvärr. Men jag kan inte ljuga, jag blev lite småförtjust i honom, ett litet tag. Efter det så har det övergått till en annan kille, men det har också bara varit ytligt. Sen så har det funnits en hel del killar (okej, jag är ingen slampa!) men man har ju träffat killar men ingen som föll en i smaken. Jag jämför nog alla killar med varandra och hittar fel hela tiden, vet ni vad jag menar? En sak som var dumt gjort av mig var att hålla på med min "ersättningskille" samtidigt som med mitt X, det fuckade ju verkligen upp hjärnan.

Sen när man är tjej så får man alltid för sig en massa onödiga saker. Jag trodde att jag var rätt känslokall av mig, bara en sån som kan stänga av känslorna och rycka på axlarna, jag trodde det tills idag! Fast jag vet att imorgon kommer det vara mycket bättre, då kommer jag vara den där Sofie som rycker på axlarna, tänker whatever och inga känslor har. Det kanske låter sjukt och så där, men jag tror på det. Bättre än att bli sårad iaf. Hård som sten, ska man vara!

Men iaf, det har blivit mycket känslor på senaste tiden. Jag tänkte: Oh shit, jag har typ varit singel i ca 8 månader (inte för att jag har något emot det, jag föredrar nästan att vara singel än tillsammans) men sen kom jag på att jag nästan inte varit det. Jag har alltid hållt på med någon och idag blev jag less. Jag har bara lust att radera alla mina nummer till killarna och aldrig höra av mig till dom. Kanske var det ett bra strul, en bra killkompis eller sådär.. Men ne, jag vill bara vara ensam ett tag. Fast vem lurar jag? Klart jag kommer träffa killar ute säkert, det gör man ju alltid. Men jag ska fan inte ha någon kontakt med dom. Messa hit & dit, palla ens!

Det känns som att alla jäkla tjejer har killproblem i dagens läge, va fan är ni inte nöjd med dom dumpa dom då!! Fuck it! Vem behöver killar? Not me !

Nu ska det fan bli sååå jäkla skönt att slippa alla känslor, bara bli friiiiiiiiiii! hihii :)

sova sova sova nu typtyptpy, hoppas ni förstod lite av mitt inlägg iaf :) pusssar! / no feelings sofie


I can't hate you anymore, but i dont want to love you either things are great like they are now

Inga kommentarer: