fredag 21 november 2008

Hej!

Åhh, känner bara för att skriva av mig lite. Nu har jag kommit till pappa vi har just varit och inhandlat allt vi behöver till Tacosen, ska bli himla gott :) Sen kommer Anders och ska käka med oss. Det blir rätt lugnt ikväll, Linnea slutar kl 21 då ska jag pallra mig dit och vi ska nog se Pirates. Känns skönt att bara få slappa ikväll & bara hänga.

Just ja, det jag tänkte skriva var att vi var på Ica i Öjebyn och handlade & som dom är trevliga där. Det finns en gammal karl som jobbar där och han är alltid lika trevlig. Idag började vi prata om pitemålet och han lärde mig en massa nya ord & han tar verkligen hand om sina kunder så tummen upp för det Ica!:)

Sen så berättade mamma en sak för mig idag, kan inte säga exakt vad det är. Men så himla typiskt tjejer. Jag blir så jäkla arg bara. Det handlar om en relativt ung tjej som kanske går första på backa om ens det. Iaf hon hade en blogg som någon tog över och började retas och "mobba" henne. Hon skriver i sin blogg om det mesta, dagens outfit, vad hon gör om dagarna, shopping osv. Det som tjejer brukar skriva om idag. En dag hade hon suttit på ett fik här i Piteå och några tjejer i 20års åldern hade frågat om det var hon som var ---- . Ja, det är jag hade hon svarat. Då sa dom: Du är inte värd att finnas i Piteå (kommer inte ihåg exakta orden men något i den stilen). Alltså, varför ens? Låt hon ha sin jäkla blogg, låt hon klä sig som hon vill. Jag förstår att många kanske missuppfattar hon när man ser henne, hon ser bra ut, långt fint hår, ganska sminkad men det är väl ändå inte det yttre som ska döma hon?

Jag förstår liksom inte grejen, varför hålla på att jävlas? Hon är väl lika välkommen i Piteå som alla andra, har man verkligen inget bättre för sig än att jävlas med en ung liten tjej, klanka ner på henne och förnedra henne offentligt. Mamma berättade att hon inte mådde så bra pga av det och jag blir bara så jävla upprörd. Hade det varit jag som stod där så skulle det verkligen brista. Det känns så typiskt jävla småstadsaktigt att hålla på sådär, alla vet allt om alla & vad dom gör. Kan folk bara inte respektera och accepetera en för den man är? Okej om hon fan hade mördat någon men så är ju verkligen inte fallet. Det är så jävla patetiskt bara. Det är verkligen jävligt omoget av dom äldre tjejerna också, shiiit.

Vissa måste verkligen skaffa sig ett liv så att dom inte behöver lägga sig i andras. Nu ska jag gå och se lite tv och lugna mina nerver. Men jag tycker så synd om hon, det är så tråkigt att hon ska ta åt sig av vad alla säger. Jag förstår ju att hon gör det, kan inte vara lätt när hon har flera omkring sig som ska klanka ner på hon och att man inte låter henne vara.
See ya guys, var snälla mot varandra! Take care :) / Sofie

1 kommentar:

Anonym sa...

oj, det här inlägget hade jag missat!