söndag 23 november 2008

Iuuuuh

Usch, fy & blä! Hur står man ut som människa att bo i Piteå? Helt jävla seriöst, om du vet det kontakta mig för jag är fan nyfiken. Om jag inte haft Linnea att umgås med denna helg eller min familj så hade det varti hemskt. Igår stod vi i kön till Kalles, vet inte folk hur dom ska klä sig? Killarna ser ut som äckliga svin som absolut inte verkar kunna bete sig och tjejerna ser väldigt slampiga ut. Okej, ska väl inte säga att ALLA killar & tjejer gör det men alla i kön gjorde iaf det. Alltså kan dom inte införa en dresscode eller något? Iaf att man måste klä sig i vettiga kläder, det är nästan sjukt pinsamt.

Nåväl, helgen har hittils ändå varit bra. Fredag så umgicks jag med min bror & pappa, vi lagade mat och myste på. Sen träffade jag Linnea då hon slutade kl 2100 och vi käkade godis och snackade hela kvällen lång :) Lördag spenderades hos pappa där jag faktiskt pluggade lite, eller försökte iaf. Sedan åkte jag och träffade Linnea, vi gick till Ängeln och åt middag och sedan till Nodo och drack kaffe. Efter det velade vi på om vi skulle åka till Luleå och gå ut där eller till Kalles. Det blev Kalles eftersom vi inte visste var vi skulle gå ut i Luleå och det blev snökaos ute. Vi stod i kön till Kalles och frös ihjäl, kom in och tittade på folket som var där och gick ut lika snabbt. Det kändes helt enkelt itne värt det, okej om man kanske hade varit aspackad. Vi åkte istället hem till Linnea, poppade popcorn och la oss under filten:)

Idag ska vi åka och titta på Piteå Hockey och bara slappa. Ska försöka hinna plugga också. Imorgon åker jag hem för att på tisdag är det föreläsning. Mamma kanske ska komma onsdag-torsdag och då tänkte jag att jag skulle åka buss hem torsdag med hon. Tänkte faktiskt vara här i Piteå den 27-5 för att kunna plugga, det blir inte av att jag pluggar i Umeå:/ Plus att jag får käka mammas goda mat ;)
Nu ska jag sminka mig:) Vi hörs senare! Pussar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag måste hålla med dig att utelivet i piteå verkligen suger, och kalles tar nog priset. Var sjukt tråkigt där igår, håller även med dig om hur vissa klär sig. Det är tragiskt att säga, men det är seriöst bättre i Arvidsjaur! :S Både med utelivet och hur alla klär sig. Fast jag måste ju säga att hur folk klär sig i sthlm inte är det bästa! ;P vissa klär sig knappt alls där om man säger så. Fast beror nog på vars man går ut! :)

Anonym sa...

men vadå, nog är det ju bra i Piteå. Utelivet är ju bra, shoppingen är bra, människorna är trevliga och möjligheterna är stora ;D Visst var det vad vi kom fram till? ;D